Your browser is not Javascript enable or you have turn it off. We recommend you to activate for better security reason
Everest: Den 18 - 22
30.04.16 * 13 názorů
Ještě než se pustíme do dalšího souhrnu dalšího týdne, vrátíme se ještě na chvíli do základního tábora, kde se Facundo s celou expedicí nacházel od 20. dubna do 25. dubna. Jestli si dobře vzpomínáte, narazili tu na další výpravy a jedna z nich byla z Ruska. Ukázalo se, že jsou to všechno velké fanynky Facunda. Facu si toho byl samozřejmě vědom a přijal jejich pozvání na malé posezení. Jedna účastnice z ruské expedice na svůj twitter napsala, že až bude mít Facundo v září koncert v Rusku, uskuteční všichni další sraz u společné večeře. Vy se můžete podívat ve fotogalerii na dalších 11 fotek, nejen se setkání s ruskými fanynkami, ale také třeba na to jak probíhal obřad zvaný jako "De Puja", ve kterém prosili o povolení chodit po svazích Mt. Everestu. Tento obřad šerpové provádějí vždy, než se vydají na cestu. A také se můžete podívat na jedno kratičké video zveřejněné na instagramu od jedné z ruských fanynek, přímo zde.

25. dubna se celé výprava opět vydala na cestu, tentokrát do tábora Intermedio, který se nachází v 5 780 m.n.m. V tomto táboře výprava strávila noc. 26. dubna se vydali do výšky 6 400 m.n.m., odkud se zase vrátili zpátky do tábora Intermedio. Další dva dny strávili aklimatizací v tomto táboře. Odtud se budou připravovat na výstup na úplný vrchol. Ačkoliv už se k nám informace nedostávají tak snadno jako doposud, Facundo ve výšce 5 780 m.n.m., tedy z tábora Intermedio, uskutečnil telefonní rozhovor se zástupci Assist Card. Přináším vám překlad tohoto telefonního rozhovoru, ze kterého se dozvíte jak vypadá situace s Facundem, jaké má pocity, něco o jeho zdravotním stavu nebo také o počasí:

Musím se s vámi se všemi podělit o tento nádherný zážitek, který právě zažívám. Právě teď jsem v táboře Intermedio v 5 780 m.n.m. Dnes jsme šli směrem do pokročilého tábora, který leží v nadmořské výšce 6 400 m.n.m. V rámci aklimatizace jsme ušli kus cesty a zase se vrátili zpět. Šli jsme mezi morénami a ledovci. Ledovce jsou tu obrovské. Ledopády jsou tu obrovské. A celou tu dobu máme před sebou Everest a nad ním je vždy něco, jako proud kouře. Něco úžasného.
Můžete slyšet smích, to jsou moji kolegové. Jsme ve stanu - v kuchyni. Tam je malý koutek, ve kterém se všichni můžeme sejít. Příjemně tam trávíme čas a scházíme se u ohně. Když slunce zapadá, je nemožné být venku kvůli chladu. Ve stanu je teplota -3°C. Pokud tam není žádný vítr, udržuje se tam konstantní teplota. Pokud tam vítr je, teplota je kolem -5°C. Pokud fouká silně teplota spadne až na -20°C bez milosti. Takhle to tu vypadá.
Je to úžasné - jdete vedle hory, jejíž název neznáte. Je hned vedle Mt. Everestu. Samozřejmě má svůj název, ale já ho neznám. Ve srovnání s Everestem se zdá být tak malý, a to má výšku 7 200 m.n.m. Naše Aconcagua má 6 962 m.n.m. Všechno je tu vyšší než jinde, ale zdá se to být tak malé...
Děláme vše velmi svědomitě. Doktor mě prohlížel a můj kašel není důvod k žádným obavám. Teď se musím hydratovat, pít hodně teplé vody a spát.
Jsem šťastný a vděčný, protože se opravdu cítím dobře. Přišli jsme sem tvrdě pracovat. Pokud chcete dosáhnout toho, proč jste sem přišli, jdete do hor, pěšky do severního průsmyku a vysoce položených táborů, je potřeba aby jste pracovali s celým svým tělem.
Začíná šachová partie s horami. Uvidíme jak se budeme všichni cítit.

Tolik od samotného Facunda, vy se ještě můžete podívat na pár fotek, které se objevili z tábora Intermedio:

Everest: Den 9 - 15
23.04.16 * 33 názorů
Je za námi další týden na Everestu. Mám pro vás další shrnutí předešlých dnů, začneme datem 17. dubna, kdy se celá expedice podle plánu přesunula do Thingri. Vyrazilo se časně ráno v 9:30, toto město v jižním Tibetu se nachází již v 4 300 metrech nad mořem. První den se expedice vydala na dobytí nejvyššího hory v Thingri - Thingri Peak, která se nachází ve 4 700 m.n.m. Druhý den byl vyhrazený pro odpočinek a aklimatizaci. Dohromady tady strávili dva dny a tři noci. Datumově tedy 17.4, 18.4 a 19.4.
Facundo si už tady udělal svou typickou fotku s plakátem "Donar Sangre, Salva Vidas", kterou zveřejnil na svém twitteru s komentářem: "Ať jste kdekoliv! Darujte krev, zachraňujte životy!". Nechyběl také snímek jeho pověstné termosky s maté. Z tohoto městečka také pochází první video! Je to Prologue namluvený Facundem ve dvou jazycích, v angličtině a španělštině. Přináším vám obě verze, aby si každý vybral jazyk, který mu vyhovuje. Kdo dá přednost češtině překlad níže :)

"Mohl bych mluvit dlouho, o tom, co jsem prožil do dnešního dne. Ale o tom někdy jindy. Dnes vám chci říci, tak rychle, jak jen to bude možné, že jsme včera přijeli do Thingri a právě teď jsme dosáhli vrcholu Thingri Peak, nejvyššího hory v Thingri (4 700 m). Ještě si vzpomínám, když jsem hrál v divadelní hře s Nicolasem Scarpinem a on mi říkal: "Jdi krokem starého muže, a vrať se krokem mladého. Cesta vede k dosažení cíle." Dnes je velmi speciální den, nejen proto, že je první den aklimatizace, ale i proto, že jsme v klidu a pomalu dosáhli vrcholu. Dnes je velmi zvláštní a neobvyklý den obecně, protože poprvé co jsme přijeli do Nepálu a Číny, můžeme jasně vidět Mt. Everest. Ten nemůže být zaměněn s jinou horou. Je úžasné to vidět. Zítra budeme odpočívat a poté se přesuneme do základního tábora Mount Everestu, odtud budeme stoupat výš a zase zpátky. Vrátíme se a promluvíme si později. Mějte se lidi."

20. dubna se přesunuli do prvního záchytného bodu celé expedice, tedy do základního tábora (5 370 m.n.m.). Facundo na svém twitteru uveřejnil rukou psaný vzkaz, ke kterému napsal: "Dobrý den...! Je 7:46 ráno...dnes jdeme do základního tábora!!"
V základním táboře se Facundo sešel samozřejmě také s jinými expedicemi, které také vyrazili na Everest. Mezi nimi byla mimo jiné také ruská výprava, která se ukázala být velkým fandou Facunda, takže se s ním ihned vyfotili. V základním táboře by měli být do 25. dubna, kde by měla probíhat aklimatizace, poté se přesunou do vyššího tábora. Odkud už můžeme mít méně informací, protože základní tábor je poslední místo, kde může být dobrý signál na spojení s okolím:

Everest: Den 2 - 8
17.04.16 * 37 názorů
Mám pro vás rekapitulaci prvního týdne na Everestu. Začneme datem 10. dubna, tedy dnem po příletu do Katmandú. V tento den se všichni účastníci expedice zúčastnili prvního briefingu, který se konal v hotelu Yak & Yeti, kde se celá expedice ubytovala. Celý briefing trval tři hodiny a probírali se na něj věci jako zařízení, potřebné nákupy, právní formality nebo také opatření na ochranu zdraví a bezpečnosti. Volné chvíle členové expedice využili k výpravě do turistických čtvrtí Kathmandú. Ostatně ve fotogalerii se můžete podívat na fotky jak z konference tak také, jak Facundo tráví volný čas. Mimo jiné připojil fotku svého výhledu z okna hotelu Yak & Yeti:

11. dubna - tento den měla celá výprava dostatek volného času na to, aby mohla opět vyrazit do ulic na nákupy a občerstvení. Mimo jiné ale také šli požádat buddhistické mnichy o požehnání k dobré cestě. Průvodce Tendi Sherpa také v tento den oznámil, že se jim podařilo úspěšně získat vízum pro Tibet a povolení k výstupu na Everest:

12. dubna - 4. den expedice se celý tým úspěšně přesunul do Lhasy (Tibet). I když letadlo mělo tříhodinové zpoždění, podle fotek z letiště je více než jasné, že se všichni uměli zabavit, se sluchátky na uších se dá přežít všechno :D

13. dubna - tento den započala aklimatizace v hlavním městě Tibetu - Lhase. Celý tým využil příležitosti navštívit jednu z nejcennějších památek v tomto městě - Palác Potala, který je dokonce zapsán na Seznamu UNESCO. Fotky jsou samozřejmě hlavně z okolí této památky:

14. dubna - plán na tento den nebyl nikterak náročný, pokračovala aklimatizace ve městě Lhasa, naplánována byla také návštěva buddhistického chrámu - Jokhang Temple a večer už jen volný čas.

15. dubna - Jelikož v tento den stále ještě pokračovala aklimatizace v Lhasa. Expedice si na tento den naplánovala výlet do Gyantse (3940 m). Než se ale vydali na cestu, setkali se s představiteli horolezecké asociace, od které všichni členové dostali suvenýry v podobě bílých šál. Na konci svého výletu se ubytovali v místním hotelu Jian Zang Hotel Gyantse. Facundo byl po cestě zjevně velmi unavený, a je vidět že pes je jeho velmi oblíbené zvíře, dalšího si totiž našel na své cestě:

16. dubna - v sobotu se celý tým přesunul do druhého největšího města v Tibetu do Shigatse. Odtud prozatím jen jedna fotka místa, na další si budeme muset počkat. Dnes 17. dubna se expedice přesouvá do Thingri.
Nakonec úplně o něčem jiném, nemohla jsem vás ochudit o nejnovější fotku, focenou pro nadcházející zářijový koncert na který se Facu opět chystá do Ruska.

<< Previous ... 2 ... 4 ... 6 ... 8 ... 10 ... 12 ... 14 ... 16 ... 18 ... 20 ... 22 ... 24 ... 26 ... 28 ... 30 ... 32 ... 34 ... 36 ... 38 ... 40 ... 42 ... 44 ... 46 ... 48 ... 50 ... 52 ... 54 ... 56 ... 58 ... 60 ... 62 ... 64 ... 66 ... 68 ... 70 ... 72 ... 74 ... 76 ... 78 ... 80 ... 82 ... 84 ... 86 ... 88 ... 90 ... 92 ... 94 ... 96 ... 98 ... 100 ... 102 ... 104 ... 106 ... 108 ... 110 ... 112 ... 114 ... 116 ... 118 ... 120 ... 122 ... 124 ... 126 ... 128 ... 130 ... 132 ... 134 ... 136 ... 138 ... 140 ... 142 ... 144 ... 146 ... 148 ... 150 ... 152 ... 154 ... 156 ... 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 ... 179 ... 181 ... 183 ... 185 ... 187 ... 189 ... 191 ... 193 ... 195 ... Next >>