Your browser is not Javascript enable or you have turn it off. We recommend you to activate for better security reason
Everest: Den 23 - 31
07.05.16 * 7 názorů
Vítejte u dalšího shrnutí z Everestu! Dnes začneme datem 30. dubna a hned zprávou přímo od Facunda z jeho instagramu. V tento den zveřejnil novou fotku se vzkazem, kde se tento den nacházeli:"Dobré ráno! Nyní...Dnes se přesuneme do severního průsmyku...Včera v noci byla teplota ve stanu -18°...!!

Díky Assist Card máme k dispozici další video. Jedná se o další krátký sestřih tentokrát z příletu do Kathmandu, kam celá výprava dorazila 10. dubna. Video bylo ale zveřejněno až 2. května, opět s komentářem Facunda ve dvoujazyčné verzi, španělštině a angličtině.

Komu opět nevyhovuje ani jeden jazyk, přináším vám český překlad:

"Dlouho jsem přemýšlel, jestli znova uvidím ve svém životě tyto obrazy. Vycházím z letadla, jdu ven z letiště v Kathmandu a potkám jednoho z mých nejlepších přátel - Tendi! Povím vám o muži kterého vidíte, Tendi vylezl na vrchol Everestu desetkrát! Je jeden z nejuznávanějších horských průvodců.
Po setkání a přivítání se všemi členy týmu jsme měli jednání, Tendi nás seznamuje se všemi detaily, které potřebujeme vědět o expedici. Po skončení jdeme nakupovat. Máme něco, co potřebujeme koupit. Dobrým způsobem, jak ušetřit nějaký čas je pronájem něčeho jako taxi. Jedná se o kola s vozítkem. Je to úžasné. Pokud potřebujete něco pro expedici, v Kathmandu je všechno!
Na konci dne nás Tendi vzal ven z Kathmandu, do kláštera kde žije Lama. Lama je velmi důležitá osoba. Bez něho by toto místo nebylo nic. Dal nám povolení jít do hor. Požehnal nám a dostali jsme povolení jít do hor. A také požehnal mojí vlajce."

2. května Facu zveřejnil stránku svého deníku, který si na Everestu vede. Díky tomu víme, že se v tento den výprava vrátila zpátky do základního tábora, tedy do 5 370 m.n.m. Ušli tento den 22 kilometrů. Základní tábor využívají pro načerpání další síly na další výstup. Facu využívá i toho, že má opět přístup k internetu, aby zveřejnil další vzkazy a další fotky:"Jsem ve stanu a poslouchám Yuna. Venkovní teplota klesá velmi rychle. Sněží." napsal na svůj instagram, a také přiložil svoji fotku.
Další fotky z tohoto dne pocházejí z blogu YoMeAnimo. Můžete si všimnout Facunda v kyslíkové masce. K tomu se také Facundo vyjádřil:"Je nutno vybavit tělo kyslíkem a sílou, protože se blíží nejtěžší a nejlepší fáze - přechod do vyšších táborů. Musíte se postarat o průdušky. Postupujeme rozumně."

3. května podle fotek vládla v základním táboře očividně dobrá nálada. Je vidět že Facundo svůj zdravotní stav bedlivě sleduje a ještě se u toho dobře baví. Podle oxymetru je jeho tep 107, a saturace kyslíku 83. Což na tamní podmínky jistě není tak špatné.

4. května, tedy další den znamenal pro Facunda další zprávy a další fotky které poslal na svůj instagram. Ke své další fotce napsal:"Nahoru a dolů...Čekání...Čekání na návrat...Čekání...dokud je nahoře špatné počasí, je lepší jeden den počkat, než se vrátíme na začátek. Jak se dostaneme do severního průsmyku, stane se to naším dalším cílem. Vyrážíme další den, velmi brzy ráno. Dá - li Bůh budeme se snažit za 3 dny dostat do výšky 7 100 metrů nad mořem...Bez ohledu na počasí. Začíná nejkrásnější a nejtěžší část...tam nahoře. Dívám se, dívám a hledám..."

6. května jsme dostali informace od Ulisese Corvalana, který nás informoval o tom, kam se výprava chystá v těchto dnech.
"Začneme druhou rotaci. Naším cílem je strávit noc v severním průsmyku 7 100 metrů nad mořem, je-li to možné, před návratem do středního tábora vystoupíme do výšku 7 500 metrů nad mořem. Děkuji za všechny dobré zprávy a dobré vibrace!"

Tolik zpráv z Everestu za další týden. Nakonec ještě udělám malou odbočku, a vrátíme se do času než Facundo odjel dobývat Everest. Ještě před odjezdem se totiž podílel na natáčení programu o vaření. Natáčení probíhalo v Tigre, tedy v místě kde Facundo bydlí. Moderátorkou tohoto pořadu je Sofia Pacha, kterou Facundo vzal lodí do domu u řeky, kde si společně pochutnávají na rybě na grilu plněnou salsou. Nakonec Facundo moderátorku přiměl k tomu, aby si vyzkoušela takzvaný wakeboarding:

Everest: Den 18 - 22
30.04.16 * 13 názorů
Ještě než se pustíme do dalšího souhrnu dalšího týdne, vrátíme se ještě na chvíli do základního tábora, kde se Facundo s celou expedicí nacházel od 20. dubna do 25. dubna. Jestli si dobře vzpomínáte, narazili tu na další výpravy a jedna z nich byla z Ruska. Ukázalo se, že jsou to všechno velké fanynky Facunda. Facu si toho byl samozřejmě vědom a přijal jejich pozvání na malé posezení. Jedna účastnice z ruské expedice na svůj twitter napsala, že až bude mít Facundo v září koncert v Rusku, uskuteční všichni další sraz u společné večeře. Vy se můžete podívat ve fotogalerii na dalších 11 fotek, nejen se setkání s ruskými fanynkami, ale také třeba na to jak probíhal obřad zvaný jako "De Puja", ve kterém prosili o povolení chodit po svazích Mt. Everestu. Tento obřad šerpové provádějí vždy, než se vydají na cestu. A také se můžete podívat na jedno kratičké video zveřejněné na instagramu od jedné z ruských fanynek, přímo zde.

25. dubna se celé výprava opět vydala na cestu, tentokrát do tábora Intermedio, který se nachází v 5 780 m.n.m. V tomto táboře výprava strávila noc. 26. dubna se vydali do výšky 6 400 m.n.m., odkud se zase vrátili zpátky do tábora Intermedio. Další dva dny strávili aklimatizací v tomto táboře. Odtud se budou připravovat na výstup na úplný vrchol. Ačkoliv už se k nám informace nedostávají tak snadno jako doposud, Facundo ve výšce 5 780 m.n.m., tedy z tábora Intermedio, uskutečnil telefonní rozhovor se zástupci Assist Card. Přináším vám překlad tohoto telefonního rozhovoru, ze kterého se dozvíte jak vypadá situace s Facundem, jaké má pocity, něco o jeho zdravotním stavu nebo také o počasí:

Musím se s vámi se všemi podělit o tento nádherný zážitek, který právě zažívám. Právě teď jsem v táboře Intermedio v 5 780 m.n.m. Dnes jsme šli směrem do pokročilého tábora, který leží v nadmořské výšce 6 400 m.n.m. V rámci aklimatizace jsme ušli kus cesty a zase se vrátili zpět. Šli jsme mezi morénami a ledovci. Ledovce jsou tu obrovské. Ledopády jsou tu obrovské. A celou tu dobu máme před sebou Everest a nad ním je vždy něco, jako proud kouře. Něco úžasného.
Můžete slyšet smích, to jsou moji kolegové. Jsme ve stanu - v kuchyni. Tam je malý koutek, ve kterém se všichni můžeme sejít. Příjemně tam trávíme čas a scházíme se u ohně. Když slunce zapadá, je nemožné být venku kvůli chladu. Ve stanu je teplota -3°C. Pokud tam není žádný vítr, udržuje se tam konstantní teplota. Pokud tam vítr je, teplota je kolem -5°C. Pokud fouká silně teplota spadne až na -20°C bez milosti. Takhle to tu vypadá.
Je to úžasné - jdete vedle hory, jejíž název neznáte. Je hned vedle Mt. Everestu. Samozřejmě má svůj název, ale já ho neznám. Ve srovnání s Everestem se zdá být tak malý, a to má výšku 7 200 m.n.m. Naše Aconcagua má 6 962 m.n.m. Všechno je tu vyšší než jinde, ale zdá se to být tak malé...
Děláme vše velmi svědomitě. Doktor mě prohlížel a můj kašel není důvod k žádným obavám. Teď se musím hydratovat, pít hodně teplé vody a spát.
Jsem šťastný a vděčný, protože se opravdu cítím dobře. Přišli jsme sem tvrdě pracovat. Pokud chcete dosáhnout toho, proč jste sem přišli, jdete do hor, pěšky do severního průsmyku a vysoce položených táborů, je potřeba aby jste pracovali s celým svým tělem.
Začíná šachová partie s horami. Uvidíme jak se budeme všichni cítit.

Tolik od samotného Facunda, vy se ještě můžete podívat na pár fotek, které se objevili z tábora Intermedio:

Everest: Den 9 - 15
23.04.16 * 33 názorů
Je za námi další týden na Everestu. Mám pro vás další shrnutí předešlých dnů, začneme datem 17. dubna, kdy se celá expedice podle plánu přesunula do Thingri. Vyrazilo se časně ráno v 9:30, toto město v jižním Tibetu se nachází již v 4 300 metrech nad mořem. První den se expedice vydala na dobytí nejvyššího hory v Thingri - Thingri Peak, která se nachází ve 4 700 m.n.m. Druhý den byl vyhrazený pro odpočinek a aklimatizaci. Dohromady tady strávili dva dny a tři noci. Datumově tedy 17.4, 18.4 a 19.4.
Facundo si už tady udělal svou typickou fotku s plakátem "Donar Sangre, Salva Vidas", kterou zveřejnil na svém twitteru s komentářem: "Ať jste kdekoliv! Darujte krev, zachraňujte životy!". Nechyběl také snímek jeho pověstné termosky s maté. Z tohoto městečka také pochází první video! Je to Prologue namluvený Facundem ve dvou jazycích, v angličtině a španělštině. Přináším vám obě verze, aby si každý vybral jazyk, který mu vyhovuje. Kdo dá přednost češtině překlad níže :)

"Mohl bych mluvit dlouho, o tom, co jsem prožil do dnešního dne. Ale o tom někdy jindy. Dnes vám chci říci, tak rychle, jak jen to bude možné, že jsme včera přijeli do Thingri a právě teď jsme dosáhli vrcholu Thingri Peak, nejvyššího hory v Thingri (4 700 m). Ještě si vzpomínám, když jsem hrál v divadelní hře s Nicolasem Scarpinem a on mi říkal: "Jdi krokem starého muže, a vrať se krokem mladého. Cesta vede k dosažení cíle." Dnes je velmi speciální den, nejen proto, že je první den aklimatizace, ale i proto, že jsme v klidu a pomalu dosáhli vrcholu. Dnes je velmi zvláštní a neobvyklý den obecně, protože poprvé co jsme přijeli do Nepálu a Číny, můžeme jasně vidět Mt. Everest. Ten nemůže být zaměněn s jinou horou. Je úžasné to vidět. Zítra budeme odpočívat a poté se přesuneme do základního tábora Mount Everestu, odtud budeme stoupat výš a zase zpátky. Vrátíme se a promluvíme si později. Mějte se lidi."

20. dubna se přesunuli do prvního záchytného bodu celé expedice, tedy do základního tábora (5 370 m.n.m.). Facundo na svém twitteru uveřejnil rukou psaný vzkaz, ke kterému napsal: "Dobrý den...! Je 7:46 ráno...dnes jdeme do základního tábora!!"
V základním táboře se Facundo sešel samozřejmě také s jinými expedicemi, které také vyrazili na Everest. Mezi nimi byla mimo jiné také ruská výprava, která se ukázala být velkým fandou Facunda, takže se s ním ihned vyfotili. V základním táboře by měli být do 25. dubna, kde by měla probíhat aklimatizace, poté se přesunou do vyššího tábora. Odkud už můžeme mít méně informací, protože základní tábor je poslední místo, kde může být dobrý signál na spojení s okolím:

<< Previous ... 2 ... 4 ... 6 ... 8 ... 10 ... 12 ... 14 ... 16 ... 18 ... 20 ... 22 ... 24 ... 26 ... 28 ... 30 ... 32 ... 34 ... 36 ... 38 ... 40 ... 42 ... 44 ... 46 ... 48 ... 50 ... 52 ... 54 ... 56 ... 58 ... 60 ... 62 ... 64 ... 66 ... 68 ... 70 ... 72 ... 74 ... 76 ... 78 ... 80 ... 82 ... 84 ... 86 ... 88 ... 90 ... 92 ... 94 ... 96 ... 98 ... 100 ... 102 ... 104 ... 106 ... 108 ... 110 ... 112 ... 114 ... 116 ... 118 ... 120 ... 122 ... 124 ... 126 ... 128 ... 130 ... 132 ... 134 ... 136 ... 138 ... 140 ... 142 ... 144 ... 146 ... 148 ... 150 ... 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 ... 173 ... 175 ... 177 ... 179 ... 181 ... 183 ... 185 ... 187 ... 189 ... Next >>